Frågor & Svar
Vad kostar frakten?
Frakten kostar 29 kronor inom Sverige.
Vi har alltid fri frakt över 500 kronor.
Vi skickar med både Postnord och DHL.
Större paket som väger över 2 kg skickas med DHL
Hur betalar jag?
Vi samarbetar med Klarna Checkout. Med Klarna kan du betala med faktura, kort eller via direktuppkoppling till din bank. Faktura är alltid förvalt i kassan. Om du vill betala på annat sätt trycker du bara på ”Visa fler betalningssätt”. Väljer du faktura skickas den till din angivna e-postadress när ordern har packats. Du har alltid 14 dagar på dig att betala din faktura. Det innebär att du kan få hem dina varor innan du betalar.
Kan jag hämta min order i butiken?
Självklart är du välkommen att hämta din order i vår butik i Visby, helt utan extra kostnad. Välj ”hämta i butiken” i kassan. Du får ett SMS när din order är redo att hämtas ut. Du kan oftast hämta ut din order omgående du är alltid välkommen in till oss!
Hur snabbt får jag mitt paket?
Vi har 1-3 dagars leveranstid brukar vi oftast ha, det kan dröja någon extra dag om du bor långt ut på landsbygden. Vi packar order löpande och skickar ordrar varje dag. Vi packar oftast din order strax efter att du har lagt din beställning. Våra paket levereras normalt direkt i brevlådan eller till ditt närmsta utlämningsställe. Du får avisering via mail eller sms när din order finns att hämta ut. Om ditt paket inte har kommit fram inom fem vardagar, vänligen kontakta oss så hjälper vi dig att spåra paketet.
Kan jag ändra eller annullera min order?
Blev det fel? Inga problem. Du kan ändra eller annullera din order fram till dess att vi har plockat och hanterat den. Hör av dig till oss så fort som möjligt så att vi har möjlighet att hjälpa dig Kundtjänst
Skickar ni utanför Sverige?
Ja, vi skickar paket inom EU.
Frakten utanför Sverige kostar 99 kronor.
Leveranstiden är ungefär 3-5 dagar.
Hur gör jag om jag vill göra en retur?
Ångrar du ditt köp! Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du mottagit varan.
Du kan då välja att få pengarna tillbaka eller byta varan mot en annan vara. Detta gäller endast oanvända varor och varan skall befinna sig i samma skick som när du mottog den och eventuella produktlappar och påsar som medföljer. Skicka med din packsedel med ordernummer eller skriv en egen lapp med tydligt namn och ordernummer. Skriv även på din returlapp om du vill ha ett byte eller pengar tillbaka för ångrat köp. Du står själv för porto tillbaka till oss och vi står för portot tillbaka till dig om du vill byta din vara mot en annan. Återbetalning sker inom 14 dagar.
Om varan är defekt eller du har fått fel vara kontakta mig så åtgärdar vi felet snarast.
Vid eventuella frågor kontakta haxanhulda@gmail.com
Vid reklamationer ersätter vi porto enligt postens portotabell.
Hur gör jag om jag vill byta en vara?
Om du önskar byta till en annan vara, vänligen lägg en ny beställning. Gör sedan en retur enligt ovan på de varor som du vill skicka tillbaka. Vid ett byte står vi för returfrakten. Du får självklart byta din vara i vår butik om du vill. Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor och funderingar.
Hur gör jag om jag vill reklamera en vara?
Kontakta vår Kundtjänst så hjälper vi dig. Vi gör alltid vårt bästa för att så snabbt som möjligt åtgärda din reklamation, med ny vara eller återbetalning. Alla reklamationer måste godkännas av oss innan de skickas tillbaka. Du har tre års reklamationsrätt.
Jag har fått fel vara, hur gör jag?
Om du har fått fel vara ber vi dig kontakta oss omgående. Vi skickar såklart rätt vara till dig om den finns kvar i lager. Skicka aldrig tillbaka den felaktiga varan förrän du har haft kontakta med vår kundtjänst. Vi står såklart för returkostnaden om du har fått fel vara levererad.
Jag har fått ett skadat paket, vad gör jag?
Om ditt paket har synliga fraktskador måste det anmälas direkt när du hämtar ut paketet eller får det levererat. Om det anmäls och godkänns så ersätter Postnord varan och vi skickar en ny. Kontakta även oss omgående inom 7 dagar, glöm inte att bifoga bilder på skadan.
Finns alla varor i webbshopen även i er fysiska butik?
Nej utbudet kan vara varierande. Vi har ett mycket brett sortiment, har du hittat någon produkt som du gillar så kan ni alltid kontakta oss och försäkra att varan finns att köpa i vår butik eller på webben.